Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek – a továbbiakban: „ÁSZF” – a F.I.S.H. Szolgáltató Bt. – a továbbiakban: „Szolgáltató” - által a www.lufiposta.hu honlapon keresztül nyújtott szolgáltatás – a továbbiakban: „Szolgáltatás” – igénybevételének feltételeit szabályozza.

1. Általános tudnivalók

A F.I.S.H. Szolgáltató Bt. által üzemeltetett www.lufiposta.hu webáruházban (továbbiakban „Webáruház”) történő rendeléssel a vásárló kijelenti, hogy megértette és elfogadja jelen szerződési feltételeket.

Jelen szerződés 2022. január 20-tól határozatlan ideig érvényes, hatálya a Magyarország területén nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra terjed ki, mely a F.I.S.H. Szolgáltató Bt. által üzemeltetett webáruházon keresztül történik.

A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi, utólag hozzáférhető.

A szerződéskötés nyelve magyar.

2. Az eladó adatai

Név: F.I.S.H. Szolgáltató Bt.
Székhely: 1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 212-214.
Ügyvezető: Bánhegyiné Laczai Zsófia
Cégjegyzékszám: 01-06-774991
Bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Statisztikai számjel: 22315797-8230-117-01
Adószám: 22315797-1-42
Email cím: info@lufiposta.hu

3. A Webáruház adatai

A Webáruház a www.lufiposta.hu internetes címen, valamint aloldalain érhető el.

4. Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhely szolgáltató neve: Tárhely: SalesNet Média Kft.
Székhely: 1174 Budapest, Aranykoszorú köz 6.
Adószám: 24082644-2-42
Cégjegyzék száma: 01 09 989642
Elektronikus elérhetőség: marketing@salesnet.hu
Telefonos elérhetőség: +36 30 203 6665

5. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Szolgáltató a www.lufiposta.hu weboldalon keresztül értékesít a Vásárlók (továbbiakban „Vásárlók”) részére léggömböt, valamint partykellékeket- és kiegészítőket.

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

5.1. Az adatbeviteli hibák javítása - felelősség a megadott adatok valóságáért

A Vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa  bevitt adatok módosítására. A megrendelés egy űrlap kitöltésével történik. Ha a Vásárló a vissza gombra kattint a böngészőben, akkor utána újból ki kell töltenie az űrlapot, ha még nem regisztrált felhasználó. Ha regisztrált felhasználó és be van jelentkezve, akkor az űrlap eleve ki van töltve az adataival.

A Vásárló felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A Vásárló a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Vásárló hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Vásárlóra hárítani. A  Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

5.2. Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 50%-os kedvezmény feltüntetése mellett 100 Ft-ért kínált termék).

Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

6. Regisztráció, Vásárlás, Rendelés

6.1 Regisztráció

A vásárláshoz nem feltétel a regisztráció, választható, hogy vendégként vagy regisztrációval szeretne vásárolni.

A Webáruház megtekintésével, a regisztrációval, valamint a vásárlással (illetve ezek bármelyikével) a jelen Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően szerződés jön létre a Webáruház és Felhasználó között.

A vásárló köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vásárló egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vásárló adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal.

A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

6.2 Vásárlás feltételei az interneten keresztül történő megrendelés esetén. A rendelés menete

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetni. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.

Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

A megrendelni kívánt mennyiség a darabszám rubrikában adható meg.

A Termék kiválasztása után a Vásárló a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

A termékeket Vásárló a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is.

A jobb felső menüben a „Kosár tartalma” gombra kattintva tekinthető meg a kosár tartalma. Ekkor van arra is lehetőség, hogy a kosárba helyezett termékek mennyiségét megváltoztassa, ill. eltávolítsa a kosárból.

A program újból kiszámolja a termékek árát és a szállítási díjat a darabszám módosítását követően, amint a Vásárló átkattint bármely másik mezőbe.

A vásárlás befejezésével, ha szeretné megrendelni a termék(ek)et, a szállítási mód kiválasztása után a rendszer automatikusan kiszámítja a szállítási díjat, valamint az fizetendő összeget.

A weboldalon feltüntetett szállítási díjaink Magyarország területén belüli szállítás esetén érvényesek.

Ha nincs ideje a vásárlást befejezni, regisztráció vagy belépés után a kiválasztott termék(ek)et a rendszer 1 hétig a kosárban tartja. Az 1 hét letelte után azonban a rendszer törli a kosár tartalmát.

„Megrendelés” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve a Vásárló által kiválasztott termékek megvásárlása esetén a Vásárló által fizetendő teljes vételár. Ezek után szükséges a felhasználói adatokat kitölteni (Név, Cím, szállítási mód, fizetési mód, elérhetőségek).

A fenti szövegdobozok kitöltését követően a Vásárló átnézheti rendelését, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az általa fizetendő összeget.

Amennyiben Vásárló meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általa megrendelni kívánt termékeknek, valamint az adatai helyesen szerepelnek, úgy az „Elküld” gombra kattintva zárhatja le megrendelését.

Vásárló az „Elküld” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.

A webáruházba való belépés után a „Megrendelés” gombra kattintva a korábbi megrendeléseit látja a felhasználó.

Megrendelése állapotáról áruházi rendszerünk a megrendelés leadását követően automatikusan értesítést küld e-mailen keresztül. A visszaigazoló levél tartalmazza a megrendeléssel kapcsolatos összes információt.  

A termékek összekészítését követően üzenetet küldünk a csomag átvételének idejéről, postára adásáról.

Mivel percről-percre változik a raktárkészletünk, előfordulhat, hogy azt látja egy terméknél, hogy raktáron van, azonban mégsem tudjuk elküldeni. Ebben az esetben kollegáink telefonon felveszik a kapcsolatot a Vásárlóval.

7. Szállítási információk

A Postai csomagok kiszállítása hétfőtől péntekig, 8-17 óra között történik. A Posta értesítést küld a szállítás idejéről.

Lufiposta.hu általi kiszállítás – héliumos lufik kiszállítása időpont egyeztetés alapján történik.

Személyes átvétel irodánkban hétköznapokon időpont egyeztetéssel.

Amennyiben a megrendelt árucikk nincs raktárkészleten, kollegáink felveszik a kapcsolatot a Vásárlóval.

Választható szállítási módok:

  • Magyar Posta - MPL
  • GLS Futár Szolgálat
  • Lufiposta.hu kiszállítás – héliumos lufik esetén, db számtól és távolságtól függően
  • Személyes átvétel budapesti boltunkban (1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 214. I/20)

Csomagkövetés: amint postára adtuk a csomagot, e-mailben értesítjük a Vásárlót a szállítás idejéről.

Rendszerünk mindig egyedi szállítási díjat fog számolni, a megrendelt termékek összértéke alapján. Minél többet vásárol, annál jobban megéri, mert a szállítási költség egyre csökken.

Minimum rendelési érték 15.000 Ft.

40.000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítási költséget teljes egészében átvállaljuk.

Héliumos lufikat a Posta/Futár nem szállít ki.

Héliumos lufikat személyesen szállítjuk ki, a minimum rendelhető db szám héliumos lufi kiszállításakor Budapesten belül 30 db, vidékre távolság függő, kérjük rendelés elött egyeztessen elérhetőségeinken vagy kérjen ajánlatot a honlapon ajánlatkérőnkkel.

8. Fizetési módok

A szállítási módtól függően több fizetési mód közül választhat:

  • SimplePay
  • Banki Átutalás: Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat (Raiffeisen Bank12011409-01804921-00100000) és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a termékeket.
  • Bankkártya: Bankkártyával történő fizetés a következő, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges: Visa, VPay, Mastercard, Maestro vagy American Express.
  • Készpénz: Személyesen történő teljesítés esetében Vásárló az üzemeltető székhelyén/telephelyén forintban fizeti meg a termék vételárát készpénzben.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

9. Termék vételára

A termék vételára minden esetben a termék mellett feltüntetett bruttó ár (amely az ÁFA-t - 0% - is tartalmazza).

A feltüntetett árak forintban értendők és az ÁFA-t (0%) tartalmazzák.

Az akciós árak visszavonásig vagy a készlet erejéig érvényesek.

10. Adatmódosítás

Amennyiben regisztrált vásárló, bejelentkezés után a „Személyes adatok” gombra kattintva szükség szerint megváltoztathatók az adatai.

11. Adatbeviteli hibák javítása

A vásárlónak a rendelés bármely szakaszában, a megrendelés elküldéséig bármikor lehetősége van a Webáruház felületén az adatbeviteli hibák javítására.

12. Adattovábbítási nyilatkozat

Elfogadom, hogy a F.I.S.H. Szolgáltató Bt. által a www.lufiposta.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, vásárolt termékek neve, mennyisége, egységára.

Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a Tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.

Elfogadom, hogy a F.I.S.H. Szolgáltató Bt. (1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 212-214.) által a Lufiposta  felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek a Számlázz.hu - KBOSS.hu Kft. (1031 Budapest, Záhony utca 7/D.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, cím, telefonszám, e-mail cím, vásárolt termékek neve, mennyisége, egységára.

Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő elektronikus számla kibocsátása.

14. Az elállás joga

14.1. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. a terméknek,
  3. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

14.2. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

Nyilatkozat-minta letöltése

Kérjük, hogy az elállási nyilatkozatot és a terméket az alábbi címre visszajuttatni szíveskedjenek:

Cégnév: F.I.S.H. Szolgáltató Bt.
Cím: 1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 212-214.

14.3. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

14.4. Az elállási jog részletszabályai – Szolgáltató visszatérítési költsége és módja, többletköltségek, visszatartási jog, visszaszolgáltatással kapcsolatos költségek, fogyasztói felelősség az értékcsökkenésért

A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a vállalkozás részére.

Írásban történő elállás esetén, amennyiben a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azt érvényesítettnek kell tekinteni.

A fogyasztó által kifizetett összeget a F.I.S.H. Szolgáltató Bt. legkésőbb az elállást követő 14 napon belül köteles visszatéríteni.

Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

Higiéniai és egészségügyi okokból kontaktlencsét, arcfestéket, műszempillát, parókát és egyéb, a testtel közvetlen érintkezve használandó terméket kizárólag abban az esetben veszünk vissza, amennyiben a termék bizonyíthatóan nem került használatba, tehát a csomagolása, a védőfólia ép és érintetlen.

Kérjük, hogy reklamációját és megrendeléstől történő elállási jogát írásban érvényesítse.

14.5. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7.  Higiéniai és egészségügyi okokból kontaktlencsét, arcfestéket, műszempillát, parókát és egyéb, a testtel közvetlen érintkezve használandó terméket kizárólag abban az esetben veszünk vissza, amennyiben a termék bizonyíthatóan nem került használatba, tehát a csomagolása, a védőfólia ép és érintetlen.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Az Eladó, mint kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó (kötelezett), ha a Vásárló (jogosult) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Vásárló és az Eladó közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Vásárló hátrányára tér el.

15. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?

Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Vásárló az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

16. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetnek.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

17. Jótállás

Milyen esetben élhet Vásárló a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetnek, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Eladó nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

Eladó nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Eladó köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Vásárló és Eladó közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Vásárló hátrányára nem térhet el.

A megvásárolt bigyókra, termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét Vásárló jelezheti személyesen az Eladó irodájában vagy levélben Eladó címén, vagy telefonon és e-mailen egyaránt.

Iroda: F.I.S.H. Szolgáltató Bt.  1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 212-214. Telefon: +3630-419-2621, e-mail: info@lufiposta.hu

A Vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A jótállás a megrendelés beazonosítása után (pl. rendelési azonosító, számla szám) érvényesíthető.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik (Ptk. 6:166. §).

Az Eladó a Vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

Ha az Eladó a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

Az Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Amennyiben nem lehetséges a termék cseréje, mert éppen nincs belőle raktáron, ez esetben a javítás lehetősége áll fenn. Amennyiben sem cserélni sem javítani nem lehet a terméket, akkor annak vételárát Eladó maradéktalanul visszafizeti a Vásárlónak.

18. Számla kiállítás

A www.lufiposta.hu weboldalon történő vásárlásokról az Üzemeltető, a F.I.S.H. Szolgáltató Bt. állít ki számlát. A F.I.S.H. Szolgáltató Bt. az Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfatv.) 174. § (1) bekezdése alapján a számlát [ide értve az Áfatv. 176. § (1) bekezdése alapján egyszerűsített adattartalommal rendelkező számlát is] elektronikus úton állítja ki.

19. Online/elektronikus számlázás

Webshopunkban elektronikus/online számlázást használunk. A számlákat a F.I.S.H. Szolg. Bt.-vel szerződésben álló Számlázz.hu felületén készítjük el és küldjük meg a Vásárló részére e-mailben.

Ha reklamációs gondjaid akadnak, akkor a számlát csak elküldöd e-mailben a info@lufiposta.hu-ra és megoldást találunk a problémára. Számlázással kapcsolatos kérdésekkel az ügyfélszolgálatunkhoz (info@lufiposta.hu) fordulhatsz.

Egyéb kérdésekben a Számlázz.hu ügyfélszolgálata készséggel áll rendelkezés https://www.szamlazz.hu/szamla/ugyfelszolgalat

20. Jogérvényesítés, panaszkezelés

Amennyiben a Vásárló a megrendelt termékekkel, ill. szolgáltatással kapcsolatban panasszal kíván élni, azt az alábbi elérhetőségeken teheti meg:

Cím: 1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 212-214.
Email cím: info@lufiposta.hu

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a jelen dokumentumban megadott telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak.

Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi az Eladó, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Vásárló panaszt tehet továbbá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál.

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) elérhetőségei

Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Központi telefonszám: +36 1 450-2598
Központi e-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

A Vásárló fordulhat továbbá a Békéltető Testülethez, a fogyasztói jogvita bíróságon kívüli békés rendezése céljából.

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Email cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a Fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vásárló vagy az Eladó kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

A Vásárló panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Vásárló az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Vásárló igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

21. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
https://lufiposta.hu/adatvedelem.html

 

Budapest, 2022.01.22